Posted in  Career  on  maart 14, 2023 by  San0 comments

Sta je aan het roer van je eigen merk? Gedurfd, maar vooral heel erg leuk. Van je eigen merk kun je echt je eigen kindje maken en je kunt hier prachtige resultaten mee boeken. Om de gewenste resultaten te behalen, zou je je merk op de juiste manier moeten promoten.

Hoe je dit kunt doen? Dit kun je onder meer doen door promotieartikelen weg te geven. Je kunt bijvoorbeeld aanstekers bedrukken, pennen bedrukken of andere artikelen bedrukken. Deze artikelen kun je weggeven, waarmee je gericht aan de naamsbekendheid van je merk werkt. Maar, er zijn meer mogelijkheden om je merk op de juiste manier te promoten.

Tip 1: richt je pijlen op online en offline

Het is voor de hand liggend om direct met online marketing aan de slag te gaan. De mogelijkheden op het gebied van online marketing zijn ongekend, aangezien je hier probleemloos miljoenen mensen mee kunt bereiken. Vergeet echter niet de offline marketing. Deze twee vormen van marketing gaan geweldig met elkaar hand in hand.

Dit bewijzen onder meer de promotieartikelen. Door promotieartikelen weg te geven, zoals een bedrukte pen, werk je gericht aan de naamsbekendheid. Dit gaat perfect samen met bijvoorbeeld de socialmediamarketing waar je mee bezig bent. En wil je graag duurzame relaties met je klant of leverancier opbouwen? Ook dan komt een relatiegeschenk goed van pas, bijvoorbeeld een waterfles met naam

Tip 2: bepaal goed welke koers je wilt varen

Voordat je je merk kunt promoten, moet je je merk goed uitdenken. Met andere woorden: je moet bepalen welke koers je met je merk wilt gaan varen. Wil je je in eerste instantie alleen op Nederland richten? Of wil je je met je merk ook op andere landen richten? Dat is uiteraard bepalend voor de manier waarop je marketing kunt voeren. Bepaal daarom op voorhand goed waar je naar toe wilt.

Tip 3: durf groots te denken

Welke doelen wil je met je merk bereiken? Voordat je daadwerkelijk met promotie aan de slag gaat, is het belangrijk om goed over deze doelen na te denken. Daarbij is het advies vooral om groots te durven denken. The sky is the limit, zoals een mooi Engels gezegde luidt. Dit gezegde geeft aan dat er eigenlijk geen grenzen zijn. Dit geldt dus ook niet voor jouw eigen merk!

Tip 4: onderscheid je eigen merk

Het is tot slot aan te raden om voor onderscheidend vermogen te zorgen. Dit kun je met je producten zelf doen, maar kun je ook met je marketing doen. Ga daarom nooit je concurrenten één op één na-apen. Als je dat doet, ben je simpelweg een copycat en niet onderscheidend. Juist door onderscheidend te zijn, ben je in staat om je merk op de juiste manier te promoten. 

Andere bekeken ook:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>