Posted in  Home & Living  on  mei 25, 2022 by  San0 comments

Een logo is iets dat heel belangrijk is voor de uitstraling van je bedrijf en de herkenbaarheid ervan. Een logo ontwerpen is dan ook niet een hele simpele klus. Er moet redelijk wat over nagedacht worden en niet zomaar iedereen kan dat doen. Een goed voorbeeld hiervan is het logo van Twitter, wat misschien wel één van de bekendste logo’s ooit is.

Logo maken

Het Twitter huidige logo werd gemaakt in 2012 een jaar of 6 na het ontstaan van het platform. Het logo van Twitter was lange tijd gewoon de naam van het bedrijf in blauwe letters. In 2010 echter, besloten ze dat het tijd was om een logo te kiezen dat de identiteit van het platform beter kon reflecteren. Dat is wanneer de vogel in het logo kwam. Het logo werd toen dus de naam van het bedrijf in een modern lettertype met daarachter een vogeltje. Na 2 jaar besloten de bazen van twitter echter dat het tijd was om een nieuw logo te laten maken. Er werd een logo ontwerper ingehuurd die eigenlijk pas redelijk weinig ervaring had. Hij begon helemaal from scratch en ging dus niet verder met de al bestaande vogel in het logo, maar, ging met zijn team vele duizenden vogels tekenen om de juiste vorm te vinden.

De vogel waarvoor werd gegaan was geïnspireerd op de kolibrie, een klein vogeltje dat zijn vleugels heel snel kan bewegen en daardoor achteruit kan vliegen. Het logo is opgebouwd uit cirkels eigenlijk. 15 cirkels vormen de basis voor wat nu het logo is van het gigantische platform. Bewust werd er gekozen voor simpliciteit. De maker heeft gezegd dat voor een logo, wat een erg klein iets is op de meeste plekken, je repetitieve vormen wil, wat het makkelijker maakt voor het menselijk oog het te begrijpen. En het werkt, want iedereen heeft meteen door dat het een vogel is en wat voor vogel, dat is dan eigenlijk niet van belang, dat wordt te ingewikkeld.

Simpel en toch sterk

Dat het logo werkt, dat is wel duidelijk. Als je het vogeltje ziet van twitter ergens, weet je gelijk waar het om gaat. Het bedrijf heeft zijn identiteit perfect weten op te hangen aan het vogeltje. De focus op simpliciteit, die ook samenhangt met de manier waarop ze hun eigen platform benaderen, is herkenbaar en simpel en werkt erg goed, een simpel en krachtig logo dus.

Andere bekeken ook:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>