Is jouw onderneming steeds meer aan het groeien en ben je van plan een extra locatie in gebruikt te gaan nemen? Of je nu een goedlopend online marketing bureau hebt of een kluswinkel die aan een tweede locatie denkt: er zijn een aantal zaken die je in overweging moet nemen voordat je een tweede kantoor of winkel opent. Wij hebben ze voor het gemak op een rijtje gezet!

Internet op diverse locaties

In 2021 kunnen we niet meer zonder internet. Zonder internet op een tweede locatie kun je daar niet pinnen, maar ook op een kantoor zonder internet kan je natuurlijk niet werken. Om ervoor te zorgen dat je de juiste beslissing maakt, kun je het best advies vragen aan een gespecialiseerd bedrijf. Wij geven je alvast een tip: een private apn is wellicht wat voor jou als je een extra kantoorruimte gaat openen. Deze zorgt er namelijk voor dat je meerdere locaties aan elkaar kunt koppelen. Netwerkoplossingen voor als jouw kantoor gaat uitbreiden zijn vaak simpeler dan je denkt. Door het juiste bureau in te schakelen hoef je hier niet meer over na te denken. 

Centrale klantenservice

Klanten houden er niet van als ieder kantoor een ander telefoonnummer en adres heeft. Zij verwachten dat er een centraal aanspreekpunt is van het bedrijf en dat dit iedere keer hetzelfde is. Zorg er dan ook voor dat er een telefoonnummer en mailadres klaar staan om vragen van (potentiële) klanten te kunnen beantwoorden. Door centrale klantenservice te regelen voorkom je verwarring bij klanten en vergroot je wellicht de kans dat ze nogmaals bij je terugkomen om een product te kopen of dienst af te nemen. Zorg voor een werkmap of chat in tools zoals Slack of Hangouts om aan collega’s door te geven dat een klant heeft gebeld. Zo behoud je het overzicht. 

Eenzelfde uitstraling

Om het aan klanten duidelijk te maken dat je één organisatie bent in plaats van meerdere kleine organisaties bij elkaar, zul je een huisstijl moeten invoeren. Deze huisstijl komt terug op de website, social media kanalen en bijvoorbeeld op kantoor. Kies voor dezelfde meubels of laat er één kleur uitspringen. Zo creëer je een geheel en begrijpen mensen dat de diverse vestigingen bij elkaar horen. Denk ook aan stickers op deuren met dezelfde huisstijl en visitekaartjes van collega’s.

Synergie in de werkwijze

Mocht je van plan zijn om een extra kantoor te openen, dan zul je voor synergie moeten zorgen. Dit doe je niet alleen met het doorvoeren van een huisstijl, ook de werkwijze van de collega’s moet met elkaar overeenstemmen. Zorg ervoor dat er één iemand verantwoordelijk is om voor synergie op de diverse locaties te zorgen. Deze persoon plant belangrijke meetings in en zorgt dat er wordt gesproken over de verschillende werkwijzen. 

Succes met het uitbreiden van jouw onderneming! Met deze tips gaat het jou vast lukken om een gezonde, uitgebreide onderneming neer te zetten.

Andere bekeken ook:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>