Sommige leden van de Menlife redactie zijn fanatieke fietsers. Vandaar we eens in de zoveel tijd een specifieke fiets onder de loep nemen. Deze keer is dat een sportief model; de Sensa Cintura Comfort. De prachtige omgeving rondom het markermeer was de ideale locatie voor onze Sensa Cintura Comfort 2019 review.


Wat voor fiets is het?

Sensa is natuurlijk een grote fabrikant in het sportieve fietsen segment. Maar als je denkt met de Sensa Cintura Comfort met een mountainbike te maken hebt, dan zit je verkeerd. Het 2019 model is net als zijn voorgangers een hybride fiets. Dit is een soort kruising tussen een sportieve mountainbike en een stadsfiets. We moeten wel gelijk toegeven dat de Cintura Comfort een van de meest sportieve stadsfietsen is die we ooit zijn tegengekomen. Een ‘stadsfiets on steroids‘ zouden we bijna zeggen!

sensa cintura comfort 2019 review
MerkSensa
FrametypeHerenfiets
SerieCintura
Collectiejaar2019
Type fietsHybride fietsen
Aantal versnellingen8
Type naafShimano Alfine 8
FramemateriaalAluminium

Uiterlijk

Is uiterlijk van een fiets belangrijk? Wat ons betreft wel. En qua uiterlijk zit je heel erg goed. Met zijn matzwarte kleur en minimalistisch design doet de Sensa Cintura Comfort 2019 ons een beetje denken aan een Tesla onder de fietsen.

Belt drive

De fiets heeft geen ketting maar een belt drive. De iets fanatiekere fietser zal misschien wel weten wat dit is, maar voor veel mensen is dit nieuw. Een belt drive is een een riem die over de tandwielen heengaan. Vandaar dat Belt drive ook wel riemaandrijving wordt genoemd. Een voordeel hiervan is dat trappen soepeler gaat. Het grootste voordeel is echter dat je nooit meer last hebt van een ketting die van je fiets afvalt. Nooit meer vette en vieze handen dus. Een fiets met riemaandrijving heeft dan ook bijna geen onderhoud nodig.

“De Sensa Cintura Comfort 2019 doet ons een beetje denken aan een Tesla onder de fietsen”

Schakelen

Schakelen gaat heel erg soepel dankzij de Shimano Alfine 8 naafversnelling. Inmiddels wordt deze versnelling op veel fietsen gebouwd en dat is niet voor niks. Voor veel mensen die al een aantal jaren niet op een nieuwe fiets hebben gereden zal het schakelen met de Sensa Cintura Comfort 2019 een ervaring op zich zijn. Volledig naadloze overgang van versnelling tot versnelling. De Shimano Alfine 8 heeft 8 verschillende versnellingen, waardoor je zeker voor een stadsfiets voor elke situatie wel de juiste stand kan kiezen.

Sensa Cintura Comfort 2019 review; conclusie

Na om precies te zijn 62,8 kilometer gereden te hebben kunnen we een aardige review geven. We hebben echter ook bestaande reviews gelezen van mensen die al wat meer kilometers ermee hebben gereden voor een completer beeld.

Qua rijcomfort is dit de beste en meest comfortabele hybride fiets die we getest hebben. Fietsen kost totaal geen moeite, of je nou op een helling rijdt, tegenwind hebt of over bonkige straatstenen rijdt. Het voelt bijna te makkelijk zelfs. Voor iemand die het onderhouden en schoonmaken van een ketting een verschrikkelijke klus vind is de belt drive een perfecte uitvinding. Wanneer we echter andere reviews lezen zien we dat bij sommige mensen de riem na een tijdje af is gebroken. Bij de meeste mensen gebeurt dit na 3000 kilometer. Voor de meeste fietsers die de fiets voor kortere stukjes gebruikt (+- 15 kilometer) zal dit na anderhalf jaar zijn. Een nieuwe riem kost rond de 80 euro. Houdt hier dus wel rekening mee.

Met dit in het achterhoofd geven wij de fiets een score van 8.6. Als je aan een nieuwe sportieve stadsfiets toe bent en een fiets zoekt in het topsegment, dan is de Sensa Cintura Comfort 2019 een hele keuze waar je geen spijt van krijgt.


Mensen zochten ook naar:

  • Sensa Cintura Comfort 2019 heren
  • Sensa Cintura Comfort 2019 review
  • Sensa Cintura comfort dames

Andere bekeken ook:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>